Dagbog 29. april

Idag skulle jeg tidlig op. Jeg ville på ø rundtur.

Vejret var igen lidt skyet over bjergene mod nordøst, men pyt, det var det også igår, og der var vejret meget fint.
Jeg havde udset min en Harley Davidson Fat Boy til turen. Og udlejeren åbnede kl 8.

Da jeg kun havde den til kl 17:30 var det med at udnytte tiden.

Ved udlejeren, Chase Hawaii Rentals, fik jeg udleveret min motorcykel efter at papirarbejdet var lavet. Og så ellers afsted.

Dagens rute (ca 240 km) var denne:

Jeg blev foreslået at køre rundt mod uret. Der var et andet par, som også lejede en Fat Boy magen til min. De skulle følges med en guide som de havde hyret.

Afsted gik det, og jeg fik taget nogle billeder...

Men, så begyndte det at blive mørkere i vejret, og der kom nogle få dryp. Jeg fortsatte dog. Skulle jo øen rundt.

Men der kom snart mere, så jeg holdt ind på en p-plads og fik lidt læ under et træ. Da var jeg allerede godt våd, og kort tid efter kom det andet hold på Fat Boy. De var også godt våde.
Her er min Harley i regnvejret.

Men snart brød solen igennem, og jeg fortsatte.
Når solen skinner bliver man hurtig tør. Det skulle dog kun blive for en tid inden det dryppede igen. Jeg fortsatte til et spisested, hvor jeg fik tidlig frokost og ventede på solskin.
Det kom snart og jeg kunne fortsætte.

Jeg drejede ind på en P-plads ved nordkysten, og her holdt en gammel Chevrolet med finer på siderne.
Den måtte jeg da have et billede af.
Manden i bilen var en ældre herre, så havde haft den i mere end 50 år. Han kunne fortælle at den var helt original både inde og ude, var fra 1948, 6 cylindre, og havde kørt ca 96.000 miles.
Han var ret stolt af den og tilød at fotografere mig sammen med bilen. Det tog jeg imod.

Turen rundt om øen fortsatte. Da jeg skulle ind over midten af øen dryppede det igen.

Jeg gjorde holdt under en bro på Freeway H-2, og fik min sommerjakke på. Og ventede lidt til regnen stilnede af. Og fortsatte så.
Men kun ganske kort, så væltede vandet ned igen.
Under den næste bro gjorde jeg igen holdt, nu gennemblødt igen.
Her holdt jeg i et stykke tid, og så dukkede de andre fra udlejeren op i regnen. De holdt ind sammen med mig under broen.

Vi holdt fortsat før guiden mente at vi kunne køre videre. Han var trods alt lokalkendt, og nok bedre til at bedømme regnen.

Vi kom videre, stadig med lidt vand, men lidt før Honolulu blev det tørvejr og sol.
Så jeg tørrede snart noget op igen. Vi holdt ind på en tank lidt før udlejeren. De andre ville holde fri for idag, mens jeg ville fortsætte i det nu varme og solrige vejr.

Det blev til endnu en tur ud syd for Honolulu, hvor vejret var fint. Jeg blev næsten hel tør, inden jeg returnerede til udlejeren, med en beskidt motorcykel.

Hawaii blomst ??

I aften var jeg nede ved stranden da det blev mørkt. Jeg forsøgte at tage billeder af den smukke himmel og aften.

I morgen (lørdag) er så sidste dag på denne eventyr ø.

Jeg bliver hentet ved hotellet kl 19:15, og ca. kl 7 søndag morgen lander jeg i Los Angeles International Airport.

Charlotte deltager i faldskæmsudspring til-og-med søndag, så vi mødes igen på Comfort Inn søndag aften, inden turen op ad Highway 1 til slutmålet i San Francisco.