Dagbog 27. april

Idag var jeg tidligt oppe. Busselskabet havde inviteret til gratis morgenkaffe på et andet hotel, samt gratis tur til Arizona Memoriel.

Som altid, når noget er gratis, så er der reklame med i det. Det var der også her.

Afhentning ved hotelle kl 7.30 var sådan set ok. Vi kørte kun nogle få blokke hen ad gaden før vi var ved Hotel Mariott hvor der var morgenmad. Undervejs guidede chaufføren os om hvad vi så.
Ved ankomsten blev alle fotograferet med en blomsterkrans om halsen. Venligt nok, men billederne kunne købes for 16 - 21 dollars, alt efter hvormange man ville have. Jeg købte ingen.

Efter morgenmaden blev vi præsenteret for mange nyttige tips om udflugtsmål på O'ahu og de andre øer.
Og tilsidt havde de selvfølgelig nogle gode tilbud, som kun gjalt hvis man købte idag. Og der var selvfølgelig stor efterspørgsel, så det var jo ikke sikkert man kunne købe flere pladser imorgen.

Jeg købte nu ingen, men ville gerne have den gratis tur til Pearl Harbor. Desværre var der kun en gratis tur hvis man betalte for en også.
Dvs. køb 2 ture til en turs pris.

Så gik jeg.

Jeg var så på strøgtur hjem til hotellet. Undervejs så jeg dette syn, som ikke er usædvanligt. Og efter det turbussens chauffør fortalte, så var det godt, det man kunne købe her. Og billigt. Jeg tror nu jeg venter lidt.

Efter lidt mere kaffe på hotellet fik jeg fat på håndklæder og gik så til stranden. Jo, jeg huskede også at købe en flaske vand.
Den er godtnok hel endnu, men så har jeg den jo til en anden dag.

Undervejs så jeg dette træk, som jeg synes jeg vil vise jer. Rødderne ligger faktisk ovenpå jorden. Og trækronen er så stor, at jeg ikke kan fotografere det hel. Så I får kun en bid.

Waikiki Beach er skøn. De smukkeste vand jeg længe har set, med fine bølger og dejlig varmt vand. Og en sandstrand der både er bred og med plads nok. Temperaturen lige omkring 30 grader vil jeg tro.

Jeg fik taget disse billeder

Efter strandturen fortsatte daseriet ved hotellets pool, indtil skindet blev lidt rødt.
Så var der heldigvis plads i pool-baren til en kold øl.

Jeg har endnu ikke planlagt hvad jeg vi se på øen i de næste dage. Men det kan I jo læse om imorgen.
Men husk, tidsforskellen er 12 timer, så det bliver nok først fredag morgen sien er opdateret.